İşte Ben...

18 Mart 2016 Cuma

Efes Antik Kent

Bir önceki Şirince de yaptığımız kahvaltıyı anlatmıştım. Şirince gezisi bitince istikamet EFES oldu.
Gitmeden önce hakkında çok fazla araştırma yapmaya fırsatımız olmadı. Ancak geldikten sonra araştırma yaptım onu da sizinle de kısaca paylaşayım. Detaylı bilgi için de buyrun buraya.
Efes (Yunanca: Ἔφεσος Ephesos) Anadolu'nun batı kıyısında, bugünküİzmir ilinin Selçuk ilçesi sınırları içerisinde bulunan, daha sonra önemli bir Roma kenti olan antik bir Yunan kentiydi. Klasik Yunan dönemindeİyonya'nın on iki şehrinden biriydi. Kuruluşu Cilalı Taş Devri MÖ 6000 yıllarına dayanır.

Efes örenyerine girdiğinizde 10 tl otopark ücreti veriyorsunuz. Girişteki arkadaşlar bunun yalnızca otopark ücreti olduğunun birkaç kere altını çizerek söylemeleri baştan garip geldi ama, sonradan giriş fiyatlarını duyanların isyan ettiğini görünce anladık.

Efes antik kentini gezmek 30 TL içindeki Yamaçevlere giriş de ekstra ücretli(15 TL).Maximum kartınız varsa ücretsiz girebiliyorsunuz. İlk girişinizden sonra da 1 ay boyunca yine müzekartın geçtiği yerlere 1 defa olmak şartıyla gidebiliyorsunuz.  Müze kartınız varsa ücretsiz giriş yapabiliyorsunuz. Yoksa da çıkartmak 40 TL bununla her müzeye yılda 2 kere giriş hakkın oluyor. Birde 50 TL olan var onda da giriş sınırsız ve bazı özel müzelerde de indirim oluyormuş. 
Bizim kartımız yoktu kart çıkarttırdık. Bundan sonra da bol bol müze gezisi yapmayı istiyoruz :) 

Heykeller sütunlar büyüleyici derecede güzel. Gitmeden önce böyle olduğunu hayal edememiştim. Her bir taşa hayran oldum. 


Şimdi resimlerle başbaşa bırakıyorum sizleri.
Bu arada biz Efes'e 2 kere gittik Müzekart ile giriş hakkımızı doldurduk. 2 gezimizden de resimler var yazıda.  









Hiç yorum yok:

Yorum Gönder